Friday 20 March 2015

SOLO

SOLO, Spirit of Java

By:Miss Wulan
deskriptive text tentang kota solo meliputi keraton solo, pasar klewer hingga sungai bengawan solo

Descriptive Text
English Version 

        Solo or Surakarta is a city which is located in the Central Java province, Indonesia. The city is bordered by the districts Karanganyar and Boyolali on the north, Karanganyar and Sukoharjo in the east and west and Sukoharjo in the south. 
        The town is known for its Spirit of Java, has diverse charms that appeal to the tourist. One symbol of Solo is a Bengawan Solo river which becomes a title song composed by Gesang. A river that passes through the east side of town solo. Another icon of Solo is batik cloth. Absolutely, batik is a gift that is hunted by tourists when they visit Solo. We can find it in the market Klewer. Klewer market is the largest traditional textile market in solo. The tourists will be pampered with a variety of batik designed into a variety of shapes such as bags, sandals, and many more. This market is adjacent to the solo palace. Solo Palace is a cultural heritage that must be visited when you come to solo. There, you can see the historic heritage of the Mataram Kingdom. There is one thing that you should not miss, it is about culinary tourism. One of the typical food is Serabi solo. In fact, Serabi has been already a worldwide food until German. 
Then, come to Solo 

Indonesian Version 

      Solo atau kota Surakarta adalah kota yang terletak di provinsi jawa tengah, Indonesia. kota ini berbatasan dengan kabupaten karanganyar dan kabupaten Boyolali di sebelah utara, kabupaten karanganyar dan kabupaten sukoharjo sebelah timur dan barat dan kabupaten sukoharjo di sebelah selatan. 
      Kota yang dikenal dengan spirit of java ini memiliki beragam pesona yang menarik bagi para wisatatan. Salah satu symbol solo adalah sungai bengawan solo yang dinyanyikan oleh gesang. Sebuah sungai yang melewati sisi timur kota solo. Ikon kota solo lainnya adalah kain batik. Batik merupakan oleh-oleh yang pasti diburu oleh para wisatawan bila datang ke sana. Kita bisa menemukannya di pasar klewer. Pasar klewer merupakan pasar tekstil terbesar di kota solo. para wisatawan akan dimanjakan dengan ragam batik yang dirancang menjadi beragam bentuk seperti tas, sandal, dan lainnya. Pasar ini berdekatan dengan keraton solo. keraton solo merupakan warisan budaya yang wajib dikunjungi bila datang ke solo. Di sana kamu dapat melihat peninggalan bersejarah kerajaan Mataram. Ada satu hal yang kamu tidak boleh lewatkan yaitu wisata kulinernya. Salah satu makanan khas solo adalah srabi. Makanan yang satu ini ternyata sudah mendunia sampai jerman. 

Jadi, dateng aja langsung ke Solo..

0 comments:

Post a Comment